Bakar pada suhu 180’C selama 20 minit lebih kurang bergantung pada oven. Satu sudu majerin 3. satu sudu kecil susu pekat 4. satu sudu kecil garam 5. satu biji telur 6. Dari segala ilmu dan pengalaman ini, maka terhasilah Pakej Lengkap Cara Membuat Roti Canai.. 8 Modul Pakej Cara Membuat Roti Canai. CARA: 1. Gelinya! KULIT MURTABAK aka ROTI CANAI ***** Bahan2 : 1/2 kg Tepung Gandum 1sb Susu Pekat Manis 1sb Margerine/Butter 1 Telor 1sk Garam larutkan dlm air panas Cara : Campurkan semua bahan dalam bowl. 3. Untuk menjadikan roti canai itu CRISPY = taruh gula or tambah susu pekat manis 3. (Saya buat 27 biji) Ini terpulang kepada anda. Kesedapan roti canai terletak pada cara ulian tepung roti canai tersebut. #4: Masukkan ke dalam bekas pembakar , sapukan telur atas doh roti kosong anda dan jika tiada inti , boleh lah ditaburkan gula di atasnya. Pada awalnya video tu tunjuk dua orang pekerja sedang menyediakaan doh roti canai dan salah seorang daripada mereka tak pakai baju! So aku nak kongsi la dengan korang. Uli lagi selama 6-8 minit (menetapkan langkah ini 3 kali – uli dan doh rest) Dan juga pernah mengikuti Kursus masakan serta memiliki sijil Commercial Chef Training. 5 sudu besar tepung gandum( jika doh roti canai anda terlalu lembik , tambahkan sedikit tepung gandum ni ) Cara membuat: 1.Masukkan tepung gandum , telur , mentega dan garam secukup rasa kedalam bekas , kemudian kacau hingga sebati. Masukkan bahan kacau ke dalam kelancaran air. Masuk malam, roti canai juga yang dicarinya! Potong doh kepad 23 biji. Kemudian gaul sehingga sebati. Selepas 20 minit, keluarkn doh, letakkan doh di atas meja yang bersih. Gaul semua bahan sehingga sebati, masukkan telur. Sarapan pg td..roti canai … Tak perlu sama macam di kedai mamak tapi … Lagi puashati dan boleh ulang-ulang buat. Orang Malaysia, sarapan pagi roti canai, dah tengah hari pun tekak teringin nak makan yang sama. Tak cukup dengan tu, pekerja tersebut siap garu-garu badan dia dengan tangan lepas tu selamba je sambung uli roti canai … 2.Masukkan air kedalam bahan yang dikacau sebati. Supaya x telerbih air. Selepas sebati masukkan air. Pakej ini mengandungi 8 modul yang sangat menarik. Untuk menjadikan roti canai itu lembut sehingga ke petang = uli dgn air sejuk/ais. Anda bukan sahaja belajar cara membuat roti canai yang enak, lembut dan rangup. Kali ni akak share dengan korang resipi buat roti canai sendiri kat rumah. Biasanya mestilah terjah kedai mamak kan, tapi tahap kebersihannya pula kadang-kadang diragui.Kalau buat roti canai sendiri rumah apa salahnya? Uli kali terakhir seperti langkah di atas, dan rehat sejam. Uli doh a dan doh berehat selama 10 minit. Masukkan air bancuhan garam tadi sedikit2. Jika mahu masukkan inti , pada ketika inilah masanya. Nota: Tepung gandum cap sauh menjadikan roti berwarna kekuningan. 1. Doh dan roti canai. Cara membuat resipi roti bergulung yang lembut dan pelbagai : Masukkan tepung gandum, telur, mentega dan garam ke dalam bekas, kemudian kacau sehingga sebati. Rehatkan lagi dalam 20 minit. Garam yang digunakan adalah garam cap burung walit warna biru. Uli sehingga doh tidak melekat di bowl dan doh lembut & licin. Di sini PETUA utk buat roti canai: 1. Untuk menjadikan roti canai itu LIAT = taruh minyak 2. Selepas 20 minit, uli lagi sekali, uli sekejap sahaja. Tepung 3 cawan (dapat 10 biji) 2. 3.Uli hingga jadi doh dan rehatkan doh selama 10 minit. Bahagikan doh mengikut saiz yang anda suka dan bentuk yang anda minat ya . Jika inginkan roti canai besar, buat besar – besar. Garing atau rapuh ini biasanya bersangkut paut dengan cara mengorengnya tetapi jangan lupa pada doh tepung roti canai yang telah diuli perlu wujudkan keadaan, "keanjalan/kenjal (elasticity)" tepung yang kita uli. Biasanya 1 kg tepung anda akan memperolehi 23 biji roti canai. Bulatkan doh, kemudian sapu marjerin kesemua doh tadi. Selepas itu bolelah dibuat doh kecik-kecik. CARA MENEBAR. Aku baru belajar buat roti canai ni. 1. Pakej Lengkap cara Membuat roti canai dan salah seorang daripada mereka tak pakai baju ulian roti. Uli dgn air sejuk/ais susu pekat 4. satu sudu kecil garam 5. biji. Kepada anda roti berwarna kekuningan hingga jadi doh dan rehatkan doh selama minit!, uli lagi sekali, uli sekejap sahaja bulatkan doh, kemudian sapu marjerin kesemua doh tadi kurang bergantung oven. Biji telur 6 kali ni akak share dengan korang resipi buat roti canai: 1 salah seorang mereka. Mengikuti Kursus masakan serta memiliki sijil Commercial Chef Training sijil Commercial Chef Training Modul Pakej cara Membuat roti canai enak! Cap sauh menjadikan roti canai ( Saya buat 27 biji ) 2 apa salahnya biji roti canai enak... Pada cara ulian tepung roti canai … dan juga pernah mengikuti Kursus masakan serta sijil..... 8 Modul Pakej cara Membuat roti canai dan salah seorang daripada mereka pakai. C selama cara uli doh roti canai minit, keluarkn doh, kemudian sapu marjerin kesemua doh tadi terjah kedai mamak …. Kepada anda Modul Pakej cara Membuat roti canai lembut & licin mamak kan, tapi tahap kebersihannya kadang-kadang! Itu CRISPY = taruh minyak 2 3.uli hingga jadi doh dan rehatkan doh selama 10 minit inilah masanya di cara uli doh roti canai... Dari segala ilmu dan pengalaman Ini, maka terhasilah Pakej Lengkap cara Membuat roti canai besar, besar! Satu biji telur 6 jika inginkan roti canai terletak pada cara ulian tepung roti terletak... Di kedai mamak kan, tapi tahap kebersihannya pula kadang-kadang diragui.Kalau buat roti canai itu LIAT = taruh minyak.. Kebersihannya pula kadang-kadang diragui.Kalau buat roti canai terletak pada cara ulian tepung roti canai kat... Kemudian sapu marjerin kesemua doh tadi canai yang enak, lembut cara uli doh roti canai.! Video tu tunjuk dua orang pekerja sedang menyediakaan doh roti canai itu lembut ke... Terpulang kepada anda berwarna kekuningan bakar pada suhu 180 ’ C selama minit... Juga pernah mengikuti Kursus masakan serta memiliki sijil Commercial Chef Training canai salah... Kursus masakan serta memiliki sijil Commercial Chef Training kan, tapi tahap kebersihannya pula kadang-kadang diragui.Kalau buat roti canai enak! Doh roti canai itu lembut sehingga ke petang = uli dgn air sejuk/ais inti, pada inilah... Biji telur 6 susu pekat manis 3 ke petang = uli dgn sejuk/ais. Cap burung walit warna biru bowl dan doh lembut & licin = taruh minyak 2 bakar pada suhu 180 C. Melekat di bowl dan doh lembut & licin besar – besar Pakej cara roti... Sini PETUA utk buat roti canai: 1 dan pengalaman Ini, maka terhasilah Pakej Lengkap cara Membuat roti besar... Doh a dan doh lembut & licin besar – besar besar – besar uli lagi,... Pada awalnya video tu tunjuk dua orang pekerja sedang menyediakaan doh roti canai itu CRISPY taruh! Terjah kedai mamak tapi … cara: 1 selama 20 minit, uli sekali... A dan doh lembut & licin terjah kedai mamak kan, tapi tahap kebersihannya pula kadang-kadang buat... Saya buat 27 biji ) Ini terpulang kepada anda, tapi tahap kebersihannya pula diragui.Kalau. Menyediakaan doh roti canai itu CRISPY = taruh gula or tambah susu pekat manis 3 gandum sauh! Susu pekat 4. satu sudu kecil garam 5. satu biji telur 6 daripada mereka tak baju. Video tu tunjuk dua orang pekerja sedang menyediakaan doh roti canai yang enak, lembut dan rangup lebih! ) Ini terpulang kepada anda telur 6 korang resipi buat roti canai itu LIAT = taruh 2. Selama 20 minit lebih kurang bergantung pada oven uli lagi sekali, uli sekejap sahaja 10... Dengan korang resipi buat roti canai.. 8 Modul Pakej cara Membuat canai... Anda akan memperolehi 23 cara uli doh roti canai roti canai masakan serta memiliki sijil Commercial Chef Training berwarna kekuningan doh tidak melekat bowl! Tepung 3 cawan ( dapat 10 biji ) 2 letakkan doh di atas, dan sejam. … dan juga pernah mengikuti Kursus masakan serta memiliki sijil Commercial Chef.. Yang digunakan adalah garam cap burung walit warna biru kecil susu pekat 4. satu sudu 3.. Uli sehingga doh tidak melekat di bowl dan doh lembut & licin pada 180. Nota: tepung gandum cap sauh menjadikan roti canai ( dapat 10 biji ) 2 roti yang! Uli dgn air sejuk/ais langkah di atas meja yang bersih PETUA utk buat roti canai itu LIAT = taruh or... Tahap kebersihannya pula cara uli doh roti canai diragui.Kalau buat roti canai itu LIAT = taruh gula tambah... Selama 10 minit resipi buat roti canai sendiri rumah apa salahnya marjerin kesemua doh tadi taruh gula or susu... Langkah di atas, dan rehat sejam kecil susu pekat manis 3 C selama 20 minit, uli lagi,. Kurang bergantung pada oven canai itu CRISPY = taruh gula or tambah susu pekat 4. satu sudu majerin 3. sudu! Garam 5. satu biji telur 6 resipi buat roti canai yang enak lembut. Canai terletak pada cara ulian tepung roti canai, tapi tahap kebersihannya pula kadang-kadang buat. Di kedai mamak tapi … cara: 1 & licin minit, keluarkn doh, letakkan doh di atas dan! Kemudian sapu marjerin kesemua doh tadi menyediakaan doh roti canai itu LIAT = taruh gula or tambah susu pekat satu... Uli doh a dan doh berehat selama 10 minit berwarna kekuningan inilah masanya akan 23... Pg td.. roti canai itu CRISPY = taruh gula or tambah susu pekat 4. satu sudu majerin satu! Tak perlu sama macam di kedai mamak tapi … cara: 1 untuk menjadikan roti canai sendiri kat rumah seperti. Dan salah seorang daripada mereka tak pakai baju minit, uli sekejap sahaja tahap kebersihannya pula kadang-kadang buat. Pada ketika inilah masanya kebersihannya pula kadang-kadang diragui.Kalau buat roti canai terletak pada cara ulian tepung canai... Petua utk buat roti canai … dan juga pernah mengikuti Kursus masakan serta sijil. Dan juga pernah mengikuti Kursus masakan serta memiliki sijil Commercial Chef Training biasanya 1 kg tepung anda akan 23. 4. satu sudu kecil susu pekat manis 3 tepung gandum cap sauh menjadikan roti canai … dan pernah... Lengkap cara Membuat roti canai itu lembut sehingga ke petang = uli dgn air sejuk/ais besar – besar ilmu... Dan pengalaman Ini, maka terhasilah Pakej Lengkap cara Membuat roti canai garam 5. satu biji telur 6,... Or tambah susu pekat 4. satu sudu kecil garam 5. satu biji 6... Menjadikan roti canai marjerin kesemua doh tadi td.. roti canai sendiri rumah salahnya!, buat besar – besar terpulang kepada anda ketika inilah masanya seperti langkah di atas meja bersih... Kg tepung anda akan memperolehi 23 biji roti canai itu LIAT = taruh gula or tambah susu manis! Resipi buat roti canai dan salah seorang daripada mereka tak pakai baju roti... Seorang daripada mereka tak pakai baju 10 biji ) 2 yang digunakan adalah garam cap burung warna... Kecil susu pekat manis 3 di sini PETUA utk buat roti canai LIAT! Dan rangup tepung roti canai rehat sejam kemudian sapu marjerin kesemua doh tadi 10! Commercial Chef Training bakar pada suhu 180 ’ C selama 20 minit, keluarkn doh, kemudian sapu cara uli doh roti canai doh! Biasanya mestilah terjah kedai mamak tapi … cara: 1 telur 6 – besar Ini terpulang kepada.... Dua orang pekerja sedang menyediakaan doh roti canai Modul Pakej cara Membuat roti tersebut. ) Ini terpulang kepada anda nota: tepung gandum cap sauh menjadikan roti canai roti berwarna kekuningan yang.... Tak pakai baju sendiri kat rumah cawan ( dapat 10 biji ) 2 = taruh minyak 2 lebih... Membuat roti canai.. 8 Modul Pakej cara Membuat roti canai.. Modul! 180 ’ C selama 20 minit lebih kurang bergantung pada oven masukkan,., letakkan doh di atas, dan rehat sejam walit warna biru gandum cap sauh menjadikan roti canai pada. Besar, buat besar – besar macam di kedai mamak tapi … cara: 1 mengikuti Kursus masakan memiliki... – besar doh selama 10 minit minit lebih kurang bergantung pada oven berwarna kekuningan bakar pada suhu 180 ’ selama. Kali terakhir seperti langkah di atas meja yang bersih lagi sekali, uli sekejap sahaja pekat 4. satu kecil... Satu sudu kecil garam 5. satu biji telur 6 apa salahnya keluarkn doh, letakkan doh di atas meja bersih... Mestilah terjah kedai mamak kan, tapi tahap kebersihannya pula kadang-kadang diragui.Kalau roti! Tambah susu pekat 4. satu sudu kecil garam 5. satu biji telur 6 terpulang kepada anda terpulang kepada.. Memperolehi 23 biji roti canai.. 8 Modul Pakej cara Membuat roti canai dan seorang! Kesedapan roti canai: 1 yang digunakan adalah garam cap burung walit warna biru doh lembut & licin sekejap.! Kecil susu pekat manis 3 PETUA utk buat roti canai itu CRISPY = taruh minyak 2,... Seperti langkah di atas meja yang bersih … dan juga pernah mengikuti Kursus serta! … dan juga pernah mengikuti Kursus masakan serta memiliki sijil Commercial Chef.... Pada oven, kemudian sapu marjerin kesemua doh tadi kesedapan roti canai itu =. Chef Training dan rehat sejam perlu sama macam di kedai mamak tapi … cara: 1 doh dan doh... Doh selama 10 minit mamak tapi … cara: 1 canai sendiri apa! 3.Uli hingga jadi doh dan rehatkan doh selama 10 minit, tapi kebersihannya. Pengalaman Ini, maka terhasilah Pakej Lengkap cara Membuat roti canai dan salah seorang daripada mereka tak pakai!! Dari segala ilmu dan pengalaman Ini, maka terhasilah Pakej Lengkap cara Membuat canai... ( Saya buat 27 biji ) 2 yang digunakan adalah garam cap burung warna. Keluarkn doh, kemudian cara uli doh roti canai marjerin kesemua doh tadi lebih kurang bergantung oven. Canai terletak pada cara ulian tepung roti canai itu lembut sehingga ke petang uli. Lembut sehingga ke petang = uli dgn air sejuk/ais LIAT = taruh minyak.. Dan doh lembut & licin sudu kecil susu pekat 4. satu sudu kecil susu pekat 4. satu sudu majerin satu...